محققان ایرلندی کمک مالی جدید اتحادیه اروپا را برای بهبود روشهای پیوند سلولهای جزایر دریافت کردند

21 ژانویه 2019- محققان ایرلندی 1،6 میلیون یورو ( معادل 1،4 میلیون پوند) برای بررسی روش های جدید و موثرتر پیوند سلول های جزایر به افراد مبتلا به دیابت نوع 1 دریافت کردند.

به عنوان بخشی از برنامه ی تحقیقاتی اروپایی افق 2020 ، که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می شود، دانشگاه ملی گالویایرلند (NUI Galway) اکنون روشهای جدید پیوند را بعنوان بخشی از برنامه ی پژوهشی  DELIVER، بررسی می کند.

پیوند سلولهای جزایر شامل پیوند سلولهای تولید کننده ی انسولین به افراد مبتلا به دیابت نوع 1 است که در سال های اخیر پیشرفت های زیادی مانند انکپسوله سازی کرده است که باعث بهبود ایمنی و اثربخشی این نوع از درمان شده است و حتی برخی افراد توانسته اند تا سالها پس از پیوند از تزریق انسولین بی نیاز بمانند.

بخشی از این بودجه، صرف آموزش شش دانشمند در زمینه ی پیوند خواهد شد. محققان در "مرحله ی اولیه" وقت خود را صرف تقسیم کار با همکاران دانشگاهی و صنعتی می کنند، تا از ترجمه ی بالینی نتایج اطمینان یابند.

در این برنامه، متخصصان زیست شناسی سلولی، متخصصین مواد بیولوژیکی، دستگاه های پزشکی و تحویل دارویی پیشرفته، کارشناسان بالینی و شرکت های بیومدیکال شرکت خواهند داشت.

پروفسور Garry Duffy رهبر این تحقیق گفت: ما خوشحالیم که برنامه DELIVER را هدایت می کنیم و به این تحقیقات مشترک جدید برای بهره مندی بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 ادامه می دهیم. ما همچنین نسل بعدی محققان را آموزش می دهیم تا با کسب مهارت های صنعتی لازم، تاثیرات واقعی بر زندگی بیماران بر جا گذارند.

او افزود: پزشکی احیا کننده و درمان با سلول های بنیادی توان بالقوه ای برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 دارند و از طریق برنامه ی DELIVER ما با توسعه ی تکنولوژی های جدید برای بهبود روشهای درمانی با سلول های بنیادی، طول عمر این بیماران را افزایش خواهیم داد.

بودجه ی 79 میلیارد یورویی برای برنامه ی افق2020 ، بیشترین بودجه ای است که تاکنون به یک برنامه ی تحقیق و نوآوری در اروپا اعطا شده است و هدف آن اطمینان از تولید علم در کلاس جهانی توسط اروپا تا سال 2020 است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/jan/irish-researchers-receive-new-eu-funding-for-islet-cell-transplantation-mission-93534090.html